ساب دامین چیست؟

ساب دامین چیست؟

ساب دامین چیست؟

ساب دامین را بارها مشاهده کرده‌ اید اما ممکن است به آن دقت نکرده باشید. ساب دامین درواقع یک نوع دامنه است که از دامنه اصلی مشتق گرفته‌ شده است. برای مثال نام دامنه اصلی سایتی به نام ajansweb.ir است. یک ساب دامین که می‌توانیم برای این دامنه تعریف کنیم به‌صورت زیر است:

Name1.ajansweb.ir

محدودیتی در تعداد تعریف ساب دامین وجود ندارد و ازنظر ساختاری هم می‌توانند هیچ شباهتی  به هم نداشته باشند. ساب دامین درواقع یک دامنه مجزا تلقی می‌شود که فقط نامش از نام یک دامنه مشتق گرفته است. برای مثلاً بلاگفا که بیشترین ساب دامین ممکن را در ایران دارد یا اکثر شرکت‌هایی که هاست رایگان ارائه می‌دهند، یک ساب دامین را هم که مشتق شده از نام اصلی شرکت است را به شما پیشنهاد می‌دهند( بیشتر آن‌ها اجازه استفاده از دامنه اصلی را برای استفاده از هاست رایگان نمی‌دهند).

تفاوت ساختاری دامین و ساب دامین چیست؟

ساب دامین و دامین ازنظر مفهوم خیلی به هم نزدیک هستند و ازاین‌ رو همیشه بین مفهوم آن‌ها اشتباه گرفته می‌شود. در فارسی، ساب دامین را زیر دامنه می‌گویند اما کمتر بین اهالی آن استفاده می‌شود و بیشتر به همان ساب دامین معروف است.

همان‌طور که در بالا گفته شد، ساب دامین، یک دامنه مشتق شده از دامنه اصلی است و حداقل وجه مشترک آن‌ها نام دامنه اصلی که در هر دوتایشان به کار گرفته‌شده است.

ساب دامین به‌هیچ‌ وجه دامنه اصلی نیست.

صفحات ساب دامین و دامنه اصلی ممکن است که ازنظر ساختار، سئو، رنگ و محتوا کاملاً باهم متفاوت باشند یا شباهت آن‌ها خیلی کم باشد. اگر به دنبال تفاوت هستیم، باید بگوییم، می‌توانیم موارد زیر را بیان کنیم:

۱. دامنه فقط یک‌ بار استفاده می‌شود و یونیک است اما می‌توان از یک دامنه هزارها ساب دامنه‌ ایجاد کرد. البته هر ساب دامنه‌ای با هر نامی را هم فقط یک‌بار می‌توان به کار برد.

۲. ساختار آن‌ها متفاوت است. ساختار دامنه به‌ صورت ajansweb.ir است اما ساختار ساب دامنه به‌صورت tool.ajansweb.ir است.

۳. شرکت‌های مطرح ساب دامین را برای صفحات فرعی خود به کار می‌برند.

۴. اصولاً ساخت ساب دامین به‌ صورت رایگان عرضه می‌شود اما دامین مستلزم پرداخت هزینه است.

, ,
اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ها

۶ دیدگاه‌ها

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بایگانی‌ها